Spritbilist anholdt i nat – og for høj musik igen-igen

19-årig spritbilist havde så meget alkohol i blodet, at kørekortet blev inddraget på stedet

En 19-årig jyde kan formentlig vinke farvel til kørekortet en passende tid, efter han i nat blev standset og anholdt ved Almindingens Runddel i Rønne. Her viste en alkohol-test, at han havde så meget alkohol i blodet, at hans kørekort administrativt blev inddraget på stedet. Han blev herefter kørt til Bornholms Hospital for udtagelse af en blodprøve.

Og så har politiet igen i denne weekend måtte køre ud nogle gange efter klager over for høj musik forskellige steder på øen. Senest tidligt i morges, hvor det gik lidt for støjende for sig i Nyker.

Du vil måske også synes om

Politiet søger to brave mænd der udviste handlekraft

POLITI: Bornholms Politi vil meget gerne i kontakt med to mænd, som tirsdag 19. maj omkring kl. 11.00 hjalp en ældre mand ud af en rygende bil, der senere brød i brand på Rønnevej i Nylars. De to mænd udviste handlekraft og snarrådighed, og det lykkedes dem at frigøre manden

Læs mere »

Dyr telefonsnak i bilen

POLITI: Fire bilister fik tirsdag en bøde på 1.500 kr. samt et klip i kørekortet for at benytte håndholdt mobiltelefon under kørslen. Derudover skal de betale et bidrag på 1.000 kr. til Offerfonden. Det drejede sig om en 43-årig mand, en 31-årig kvinde, en 20-årig mand samt en 33-årig kvinde,

Læs mere »

For høj fart i Rønne, Gudhjem og Østerlars…

  POLITI: Bornholms Politi foretog mandag hastighedsmålinger med laser i Rønne, hvor 50 km/t er tilladt. Her blev fire bilister standset for at køre så hurtigt, at det udløste et klip i kørekortet. Den højeste hastighed blev målt til 74 km/t. Der blev også foretaget hastighedsmålinger med politiets ATK-bil, henholdsvis

Læs mere »