Alle bornholmere skal sælge øen

Ny kampagne fra Destination Bornholm skal involvere alle øens beboere…

. Bornholm har masser at byde på. Nu skal alle bornholmere fortælle det til resten af Danmark. (Foto: Destination Bornholm)

 

Flere danskere end normalt vil holde ferie i Danmark i år, og der er mange skønne destinationer at vælge imellem. Bornholm er dog den dejligste ferieø, mener Destination Bornholm.

Det skal alle danskere nu have at vide, og hvem er bedre til at fortælle om dette end bornholmerne selv?

Destination Bornholm lancerer i dag, i fællesskab med VisitDenmark og alle landets øvrige destinationer, en landsdækkende kampagne ”Meget mere end bare Danmark”, som har til formål at få danskerne til at holde ferie i Danmark, både til sommer, men i høj grad også resten af året.

Der er ingen tvivl om, at det forsømte forår har været en hård periode for Bornholm, og øen trænger til tilstrømning af mange glade gæster.

Kampagnen skal skabe opmærksomhed, så danskerne tager Bornholm med i deres ferieovervejelser.

Bornholm er det tætteste danske gæster kommer på en eksotisk feriedestination. Unik natur og en afslappet ø-stemning gør Bornholm til noget helt særligt. Det ved bornholmerne, men nu skal de alle meget gerne ud og fortælle hele Danmark om øens herligheder. Anbefalinger fra andre, ikke mindst lokale, har stor værdi når en gæst skal vælge rejsemål, siger Destination Bornholm.

Ambassadører
Destination Bornholm opfordrer derfor alle bornholmere til at være ambassadører for egen ø. Det sker ved at dele sprede budskabet på de sociale medier som Instagram og Facebook om, hvor dejlig Bornholm er.

Alle der bruger hashtagget #baredanmark i deres opslag, deltager endvidere i konkurrencen om en ferieoplevelse i Danmark til en værdi af kr. 20.000

Der er intet krav om format eller indhold. Det kan være alt fra billede til video mm. Destination Bornholm ønsker blot at bornholmerne deler deres begejstring for øen og bruger hashtagget #baredanmark i opslaget.

Billeder og videoer
Direktør i Destination Bornholm Pernille Kofod Lydolph fortæller:

”Vi håber meget, at bornholmerne vil byde ind med billeder, videoer eller lignende fra Bornholm, så vi på den måde kan få en masse synlighed og opmærksomhed i Danmark, både nu men ikke mindst resten af året. Og det vil ikke mindst glæde os, hvis vi i fællesskab kan lykkes med at profilere nogle af de mindre kendte steder på Bornholm også, så vi i fællesskab får gæsterne godt omkring på øen, når de kommer på besøg”.

Det bedste indhold samles på dette site: megetmereendbare.dk og bruges i den videre markedsføring i hele kampagneperioden, som kører resten af 2020. Her kan man også læse mere om kampagnen og muligheden for at vinde 20.000 til en ferieoplevelse i Danmark.

Rundkirkerne har deres egen særlige historie.(Foto: Destination Bornholm)

 

Ideen med den landsdækkende kampagne er denne:

Bliv hjemme
”Vi bliver bare i Danmark i år”…

”Hvor mange gange har vi ikke hørt folk sige noget lignende, når der er blevet talt om ferieplaner? Med en smule flovhed i stemmen, og underforstået at ferie i Danmark er kedeligt og et lidt ringere alternativ til en fed ferie i Sydeuropa eller fjernere destinationer. Men hvornår blev det bare Danmark? Tager vi Danmark for givet? Og har vi glemt at vores land rummer så mange skønne steder? Vi håber vi kan få danskere til at (gen) opdage Danmark som andet end bare”, lyder den fælles opfordring fra de forskellige destinationer, der deltager i kampagnen.

Fik du læst?