Povl Anker på vej hjem

Povl Anker ventes til kaj i Rønne i morgen tidlig

Arbejdet med renoveringen af Povl Anker er nu ved at være færdigt. Aktuelt arbejdes der med de sidste detaljer omkring den skrueaksel, som har været årsag til lidt forsinkelse.

Planen er at sejle en prøvetur på et par timer i løbet af i dag. Udstyr skal testes, og kompas skal rettes ind – og så forventes det, at  Povl Anker efter en 15 timers tur kan sejle ind mod Krydstogtskajen i Rønne i morgen tidlig på et tidspunkt.

 

 

Du vil måske også synes om

Aabo bliver Bornholms første idrætscertificerede plejecenter 

ÆLDRE: Med motion og fysiske aktiviteter som en naturlig og integreret del af dagligdagen, har Plejecenter Aabo allerede konstateret, at beboerne tager mindre medicin og trives bedre.  Torsdag 25. juni bliver Plejecenter Aabo i Aakirkeby officielt idrætscertificeret som det første på Bornholm. Dermed får plejecenteret bevis på, at deres arbejde

Læs mere »

Nyuddannede finansøkonomer klar til lokalt erhvervsliv

UDDANNELSE: Nyuddannede finansøkonomer er klar til at dække Bornholms behov for finansielle kompetencer. Ifølge Erhvervsakademi København (EK)  giver uddannelsen gode jobmuligheder og endda jobgaranti.   Af Lene Dam Jørgensen Det bornholmske erhvervsliv kan se frem til en saltvandsindsprøjtning af stærke økonomiske kompetencer. Forleden fejrede seks nyuddannede finansøkonomer fra Erhvervsakademi København

Læs mere »

41 fik tegn på diabetes eller forstadier til sygdommen ved test på Folkemødet

SUNDHED: 41 personer viste tegn på enten prædiabetes eller type 2-diabetes, da Diabetesforeningen testede deltagere på Folkemødet i Allinge i sidste uge. Næsten 600 besøgte foreningens sundhedsbus over tre dage. I alt fik 347 personer målt deres langtidsblodsukker ved Diabetesforeningens sundhedsbus under Folkemødet. Hos 41 af dem – svarende til

Læs mere »