Sidste chance for at opleve Bornholms Musikfestival i år

Sidste koncert i festivalen bliver torsdag 13. august i kirken i Aakirkeby

Trio Vitruvi- deltog tidligere i dette års musikfestival

 

Bornholms Musikfestival har i den senere tid rullet sig ud med et fornemt program med  skøn, klassisk musik, der blev indledt i sidste måned med en koncert på Bornholms Kunstmuseum med Nordic Streng Quartet.

Senere har der været en række koncerter Aakirkeby Kirke, bl.a. med Trio Vitruvi og Fejø Festival-Ensemble.

Sidste koncert i festivalen bliver torsdag 13. august kl. 20: Et genhør med årets komponist 1975 Ib Nørholm udført af Else Torp, sopran, Anne Søe, violin, Ida Nørholm, cello, Christine Raft, klaver. Koncerten, der også optages til radio og tv, vil byde på værker af Nørholm, Beethoven og Nielsen.

En flot festival, omend  i Covid-19-epidemiens tegn, og bestyrelsen, der på et tidspunkt var tæt på at aflyse festivalen i år, har måttet navigere i forårets usikkerhed.

“Vi synes, at det er lykkedes os at få planlagt en festival, der lever op til den høje standard, vi efterstræber, og som vort publikum vil glædes over”, siger bestyrelsen for festivalen.

 

Du vil måske også synes om

Orgelfestival i Skt. Nicolai Kirke

MUSIK: Tirsdag den 30. juni skydes Skt. Nicolai Kirkes Orgelfestival 2026 i gang – seks koncerter som afvikles hver tirsdag kl. 17 i skolernes sommerferie. Så er de orgelfestival i Skt. Nicolai Kirke. Den begynder tirsdag 30. juni kl. 17. Den smukke kirke i Rønne råder over et bemærkelsesværdigt orgel,

Læs mere »

Sommertid: Flere klager over høj musik

POLITI: Natten til lørdag blev spillet så høj musik fra legepladsen på Fælledvej i Hasle, og at det var til gene for de omkringboende. En patrulje kørte til stedet og fik slukket for musikken. Natten til søndag larmede  en gruppe unge mennesker ved legepladsen ved biblioteket på Pingels Allé i

Læs mere »