Hurtigfærger aflyses onsdag

Vejret ser ud til at blive dårligt på Bornholm onsdag. Så dårligt at det kommer til at få indflydelse på færgetrafikken, fordi hurtigfærgen må blive i havnen. Ekstra færger tirsdag aften…

Hurtigfærgerne onsdag eftermiddag og aften bliver aflyst. (Foto: Torben Ager)

 

Prognoserne giver dog mulighed for, at sejle onsdagens to første dobbeltture med Express 1, mens dagens to næste dobbeltture fra Rønne kl. 16.30 og 20.30 og fra Ystad kl. 18.30 og 22.30 med Express 1 må aflyses på grund af det kraftige blæsevejr.

For at kunne give de rejsende mulighed for at komme frem og tilbage, sættes hurtigfærgen Max ind på to ekstra dobbeltture mellem Rønne og Ystad tirsdag aften.

Samtidig sættes  fragt- og passagerfærgen Hammershus ind på en enkelt dobbelttur mellem Rønne og Ystad onsdag morgen.

Tirsdag to ekstra dobbeltture med Max:

Rønne kl. 17.30
Ystad kl. 19.30
Rønne kl. 21.30
Ystad kl. 23.30

Onsdag Hammershus indsat:

Rønne kl. 08.00
Ystad kl. 11.30

Alle gæster får besked direkte.

 

Du vil måske også synes om

Aabo bliver Bornholms første idrætscertificerede plejecenter 

ÆLDRE: Med motion og fysiske aktiviteter som en naturlig og integreret del af dagligdagen, har Plejecenter Aabo allerede konstateret, at beboerne tager mindre medicin og trives bedre.  Torsdag 25. juni bliver Plejecenter Aabo i Aakirkeby officielt idrætscertificeret som det første på Bornholm. Dermed får plejecenteret bevis på, at deres arbejde

Læs mere »

Nyuddannede finansøkonomer klar til lokalt erhvervsliv

UDDANNELSE: Nyuddannede finansøkonomer er klar til at dække Bornholms behov for finansielle kompetencer. Ifølge Erhvervsakademi København (EK)  giver uddannelsen gode jobmuligheder og endda jobgaranti.   Af Lene Dam Jørgensen Det bornholmske erhvervsliv kan se frem til en saltvandsindsprøjtning af stærke økonomiske kompetencer. Forleden fejrede seks nyuddannede finansøkonomer fra Erhvervsakademi København

Læs mere »

41 fik tegn på diabetes eller forstadier til sygdommen ved test på Folkemødet

SUNDHED: 41 personer viste tegn på enten prædiabetes eller type 2-diabetes, da Diabetesforeningen testede deltagere på Folkemødet i Allinge i sidste uge. Næsten 600 besøgte foreningens sundhedsbus over tre dage. I alt fik 347 personer målt deres langtidsblodsukker ved Diabetesforeningens sundhedsbus under Folkemødet. Hos 41 af dem – svarende til

Læs mere »