Fremstød i Hamborg skal tiltrække tyskere hele året

TURISME: Destination Bornholm drager i disse dage til Tyskland for at friste tyske rejseoperatører og rejsebureauer med en dosis Bornholm. Fokus er på nye partnerskaber og udvidelse af sæsoner.

Nu skal der tyske turister til Bornholm hele året – arbejdet er i gang

 

Destination Bornholm deltager i disse dage i et Travel Trade arrangement i Hamborg. Travel Trade refererer til den del af rejsebranchen, der handler om salg og markedsføring gennem rejsebureauer og turoperatører og ikke direkte til turisten.

Destination Bornholms tilstedeværelse skal vække interesse for Bornholm blandt deltagende virksomheder, primært rejsebureauer. Møderne giver mulighed for at netværke og informere om Bornholms unikke attraktioner og muligheder, hvilket fremmer netværket og skaber grobund for nye partnerskaber på tværs af rejsebranchen.

Godt øje til Bornholm
Messen er en årligt tilbagevendende begivenhed, arrangeret i et samarbejde mellem VisitDenmark, VisitFinland, VisitSweden, VisitNorway og VisitIceland for at sætte fokus på de nordiske destinationer overfor ca. 50 udvalgte og relevante tyske turoperatører.

Destination Bornholm har de foregående to år deltaget i Travel Trade arrangementer i både Hamborg og Frankfurt. Men særligt i Hamborg har de tyske turoperatører et godt øje til Bornholm. Projektansvarlig, marketing og erhverv, Kristina Lindberg forklarer: ”Vi er meget privilegerede i den forstand, at den mangeårige markedsføring i Tyskland, har gjort, at Bornholm er top-off-mind hos både rejsebureauer og deres kunder. Derfor får vi som regel kalenderen fuld med møder fra turoperatører, der enten ønsker at tilbyde rejser til Bornholm, eller som ønsker at udvide deres Bornholm-rejser til flere årstider.”

Fokus på vinteren
Strategisk er Travel Trade en vigtig vej at gå. ”Her har vi har mulighed for at gøre opmærksom på andre sæsoner, blandt andet sætter vi fokus på “Vinterøen Bornholm” og de mange julemarkeder øen byder på. Kan vi skabe en efterspørgsel for at flere grupper rejser til Bornholm f.eks. i vinteren, vil der muligvis også være incitament for at flere overnatningssteder, restauranter, attraktioner med mere, kan se sig selv holde vinteråbent fremadrettet.”

De øvrige danske virksomheder, der deltager er: VisitDenmark, Arp Hansen Hotels, VisitNordsjælland, Tivoli, Scandlines, Go Hotels, VOS, Nationalmuseet, Andersen Hotel, Small Danish Hotels, Feline, Albatross Expedition, Comwell, Tour Partner Group.

Seneste artikler

Fik du læst?