Fra opvarter til modekonge

Tobias Edlev Nielsen fra Sandvig startede som 16-årig som opvarter på Café Luna i Allinge. I dag har han succes som ejendomsmægler i Roskilde og forhandler af det relancerede 80’er-brand ”Ball”

Ball er blevet superpopulært igen…

 

Hvis man går ind på Boligkompagniets hjemmeside, vil man se en flok glade og energiske mennesker , der alle er tilknyttet den travle ejendomsmægler-virksomhed i Roskilde.

Yderst til venstre står en høj og smilende mand.

Han hedder Tobias Edlev Nielsen, og det er ham, der er indehaver af virksomheden.

Så langt, så godt.

For denne historie handler ikke om Boligkompagniet i Roskilde. Men om en ung bornholmer, der som 16-årig startede sin erhvervskarriere som opvarter eller ”gulvkanon” hos Michael Møller, der dengang drev Café Luna i Allinge.

Her tjente den raske Sandvig-svend sine første lommepenge ved at rydde af og sørge for, at der var rent på bordene, når gæsterne kom.

”Vi havde travlt, men det var sjovt at være med på holdet”, husker den nu 39-årige Tobias. Senere blev han også tjener på en restaurant i Nexø – og han var såmænd også avisbud og drønede rundt med Bornholms Tidende på et tidspunkt. Det var i øvrigt også Michael Møller, der netop er blev kåret som ”Månedens Bornholmer” her på siden, der var skyld i det…

Tobias på Ball-lageret med sin daglige leder af tøjvirksomheden, Natasja

 

Tobias flyttede fra øen og blev uddannet som ejendomsmægler. Men han stadig familie på øen, hvor han kommer regelmæssigt.

I de sidste knap 20 år har han arbejdet med køb og af  ejendomme – lige siden han i 2001 begyndte som trainee ved Danbolig i Roskilde.

I 2016 så virksomheden Boligkompagniet dagens lys, og nu er 17 mennesker i fuld gang med køb og salg af ejendomme i Roskilde og omegn, og Tobias har også tid til at deltage i TV3-programmet ”Boligkøb i blinde”.

Og så har han kastet sig over sit nyeste påhit: Relancering af det fra 80’erne så poplære tøjmærke ”Ball”.

 

Tobias – Sandvig-drengen, der blev ejendomsmægler og modekonge…

 

Og det er jo en sjov ting, at dette tøjmærke, som var så vildt populært i 80’erne, nu igen er begyndt at dukke op i gadebilledet.

Vor tids unge – og alle andre i øvrigt – har igen fået øjnene op for de velsiddende og farverige sweatshirts, hoodies og t-shirts, som man kan købe på balloriginal.dk.

Og Tobias har et bud på, hvorfor Ball pludselig er blevet så populær en vare – igen:

”Det er jo lækkert materiale, forarbejdet med økologisk bomuld, og så er produkterne fremstillet i Portugal, af voksne mennesker og under ordentlige arbejdsforhold. Alt sådan noget betyder heldigvis også noget i dag”, siger den forhenværende opvarter og nuværende ejendomsmægler.

Og han lærer gerne fra sig: Tobias har også nogle forelæsninger for kommende ejendomsmæglere på CPH Business School.

Men lige nu er det vist produktion og salg af Ball-shirts, der optager ham mest.

Sejlturen rundt om øen er desværre blevet aflyst:

”Jeg er blevet pakkemand her i sommer. Vi er i fuld gang med at pakke og sende sweatshirts og alle de andre trøjer fra morgen til aften. Heldigvis har jeg nogle virkelig dygtige medarbejdere og daglige ledere af både ejendomshandel og Ball-forretning, så vi skal nok nå det hele, siger Tobias, der i en ung alder fandt ud af, at man skal arbejde og kæmpe for det, hvis man vil må noget.

Der er ikke noget, der kommer af sig selv…

 

Seneste artikler

Fik du læst?