Bornholmsk hotel i kamp om flot klimapris

Hotel Green Solution House i Rønne deltager i kampen om “Climate Award 2022”, som uddeles til de hoteller, der gør den største forskel for klimaet.

Hotel GHS i skumringen – deltager i kampen om flot miljøpris

 

Prisen “Climate Award 2022”er udviklet i samarbejde mellem Klimascore.com og Dansk Erhverv. Climate Award 2022 tildeles de hoteller, der har den laveste dokumenterede CO2-udledning per hotelgæst baseret på Klimascore.com, som sikrer, at kåringen baseres på fakta. Hotellet får også en såkaldt Klimascore, som kan bruges i markedsføringen samt til at guide fremtidige grønne investeringer.

Bæredygtighed

Hos Hotel GSH på Strandvejen i Rønne er bæredygtighed en del af DNA’en. Det ligger som hele platformen for alle beslutninger, der tages – både store som små. Der er netop bygget en værelsesfløj af træ, og her valgte hotel en lokal snedker til at lave møbler af det fraskær, som kom fra ”hullerne til dørene” i værelserne. Hotellet arbejder med alle områderne mad og drikke, energi, affald og grønne vare indkøb m.m.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Hotel GHS i Rønne . fødtes som “Hotel Ryttergården” i 1966 – og nu et af landets mest moderne hoteller…

 

Hotel GHS blev i sin tid åbnet som et alternativ til de eksisterende hoteller i Rønne, der ikke kunne tilbyde værelser med eget badeværelse. Da manufakturhandler-parret Rose og Carl Edvard Mogensen havde hørt nok på de forretningsrejsendes klager over dette, traf de deres livs beslutning: De åbnede “Hotel Ryttergården” på Strandvejen i Rønne 1966 – hvilket blev startskuddet til et helt hoteleventyr.

“Hotel Ryttergården” fik navneforandring til Hotel Green Solution House i 2015.

Den rigtige retning

Hos Hotel GSH krydser man fingre for, at klimainitiativerne bliver bemærket: “Det er primært vigtigt for os selv at vide, om vores bæredygtighedsstrategi og handlinger fører os i den rigtige retning. Det er værdifuldt for os, at vi har en objektiv vurdering, fordi der er så meget greenwashing. Når vi har en objektiv vurdering, så vil vi gerne bruge den aktivt i vores markedsføring og branding, men også som et appendix til vores årsregnskab. Jeg forestiller mig, at vores grønne regnskab fremadrettet er baseret på Klimascoren”, siger hotellets direktør, Trine Richter.

Seneste artikler

Fik du læst?