TURISME: Bornholm har netop fået en plads i “Meaningful Travel Map,” som drives af den amerikanske organisation Tourism Cares.

Kortet “Meaningsful Travel Map” fremhæver udvalgte oplevelser og aktører verden over, som tilbyder autentiske, bæredygtige og lokalt forankrede oplevelser for turister med fokus på ansvarlig rejseadfærd.
Globalt publikum
Bag initiativet står Bornholm Food Tours, der ejes af konsulentvirksomheden Foodexperts, som efter udvælgelse har fulgt processen til dørs med info, efter Destination Bornholm har arbejdet for at få Bornholm med i guiden. Med optagelsen bliver øen eksponeret for et globalt publikum af rejsende, rejsemedier og turoperatører – især i det amerikanske marked – der søger oplevelser med lokal forankring og samfundsmæssig værdi.
International guide
“Vi er utroligt stolte over at være med til, at Bornholm kommer på landkortet i denne internationale guide. Det er en anerkendelse af det arbejde, vi gør for at skabe turisme, der bygger på respekt for natur, kultur og lokale fødevaretraditioner,”siger Mads Clemmensen fra Foodexperts.
“Det er en fin historie om, hvordan lokal natur, mad og formidling bliver løftet op på den internationale scene. Det her er ikke bare et kvalitetsstempel – det er også en invitation til samarbejde,” siger Thomas Guldbæk, naturvejleder og medstifter af Bornholm Food Tours.
Nye gæster
“At Bornholm nu er en del af Meaningful Travel Map understøtter vores mål om at tiltrække rejsende, der ønsker autentiske og bæredygtige oplevelser. Det er en kærkommen mulighed for at vise, hvad vi kan – og for at nå nye gæster på det nordamerikanske marked,” siger Helle Mogensen fra Destination Bornholm.

 (1).gif)



















