Alle skal kende de gode sider af vinteren på Bornholm

Kendskabet til vinterøen Bornholm skal i højere grad udbredes, både i og udenfor Danmark. Målrettede kampagner i samarbejde med turismeaktører og en stadig mere vinteråben ø skal bane vejen for flere gæster og større omsætning om vinteren. Til glæde og gavn for hele Bornholm, lyder det fra Destination Bornholm.

Der er masser at komme efter – også om vinteren på Bornholm. (Foto: Kristoffer Linus)

Vinterøen Bornholm er noget ganske særligt. Vinteren byder på flotte naturoplevelser, masser af hygge og afslapning samt en række spændende vinteråbne seværdigheder, attraktioner og spisesteder. For at gøre opmærksom på at Bornholm på ingen måde er gået i vinterhi, gennemfører Destination Bornholm, som en del af vinterarbejdet, kampagner. Det sker både i Tyskland, på Sjælland og endda lokalt på Bornholm.

Flere tyske gæster

Den tyske kampagne sker i samarbejde med Novasol og Feriepartner Bornholm. Indsatsen har til formål at øge antallet af tyske gæster og ikke mindst at styrke kendskabet til den direkte færgeforbindelse mellem Sassnitz og Rønne i vintermånederne. Den tyske kampagne er endvidere støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Bred opbakning

Direktør i Destination Bornholm, Pernille Kofod Lydolph er glad for, at der, trods inflation, er bred opbakning til arbejdet med vinterturismen: ”Det er dejligt at konstatere, at vi trods energikrisen kan fastholde det fælles arbejde med vinterturismen. Forudsætningen for arbejdet er gode tiltag på øen og så ikke mindst markedsføring, der lokker gæster til øen. I fællesskab kan vi igen i 2022 levere på begge dele. ”

Vinteråbne spisesteder

Den danske vinterkampagne er delt op i mindre kampagner, der bl. a. skal skabe opmærksomhed og rejselyst i november og december samt en lokal kampagne, målrettet bornholmerne med opfordring til at støtte og købe lokalt samt ikke mindst at gøre brug af de mange vinteråbne spisesteder og attraktioner.

Flere turister styrker

Flere turister om vinteren styrker hele det bornholmske samfund. Flere gæster betyder større omsætning overalt på øen, og det har en positiv effekt på det bornholmske arbejdsmarked og skaber over tid flere jobs, lyder det fra Destination Bornholm.

Seneste artikler

Fik du læst?