FODBOLD: Ny og flot sejr til Viking/RIK’s damer i Københavnsserien giver en god placering i midten af Københavnsserien

Lørdagens kamp på hjemmebanen Knudsker Køl Arena mod KFUM blev en stor succes for Viking/RIK’s damer i Københavnsserien. Resultatet blev en sikker sejr på 4-0 – og medfører, at bornholmerne nu ligger godt placeret midt i serien.
“Før kampen snakkede vi om,at vi ville lægge et højt pres, og komme godt afsted med vores backs. Det virkede rigtig godt, og pigerne var rigtig stærke i presset,” fortæller Christina Bøg-Jensen fra Viking/RIK.
(Fortsættes under billedet)
Hjemmeholdet kunne gå til pause med en føring på 3-0 – og begge backs var involveret i alle tre scoringer.
I anden halvleg fortsatte Viking/RIK med at have overtaget: Og Elin Stenstrop kunne slå sejren fast med en scoring til slutresultatet 4-0.
Tulle kampens spiller
“Det var endnu engang en rigtig god hold præstation, hvor vi løb mange meter og hvor holdkammeraterne bakkede hinanden 100 pct. op.
Kampens spiller blev Tulle Pihl-jensen, der efter en flot indsats indsats kunne nyde en pizza fra sponsor Pizza Kebab House i Rønne.
Nu er Viking/RIK placeret på en sjetteplads i serien, der føres af Hvidovre, PI Fodbold og Fremad Valby II, der synes at være stukket helt af i toppen, mens kollegieklubben ØKS er ved at blive efterladt isoleret i bunden.
Viking/RIK skal på lørdag 6. juni en tur til Frederilsberg og møde FA2000’s anderhold.



