Tumult med turister der påkørte P-skilt – høje hastigheder i Nexø

21-årig turist sigtet for at køre bil uden kørekort – og bilens indehaver for at skjule oplysninger for politiet. Også sammenstød mellem to biler ved Balka.

Et mindre færdselsuheld på Boulevarden på Balka udviklede sig mandag 3. august til adskillige sigtelser, da et P-skilt blev påkørt. En 21 årig kvindelig turist blev sigtet for at have påkørt skiltet uden at underrette skadelidte eller politiet, kørsel uden førerret og manglende agtpågivenhed. Den 51 årige ejer af køretøjet blev sigtet for ikke at ville oplyse, hvem som havde ført køretøjet i uheldsøjeblikket og for at have overladt kørslen til en person, som ikke lovligt kunne føre køretøjet.

En 27 årig kvindelig turist overholdt mandag 3. august ikke sin vigepligt på Kannikegårdsvej ved Sdr. Landevej på Balka. Hun trillede ud foran en bil, der kom kørende ad Sdr. Landevej, hvilket resulterede i, at de kørte sammen. Der skete heldigvis kun materiel skade. Kvinden blev sigtet for ikke at overholde sin vigepligt.

Efter flere borgerhenvendelser var målebilen mandag 3. august placeret på Sdr. Landevej i Nexø indenfor tættere bebygget område i fire timer. Det må siges, at borgerhenvendelserne var berettigede, idet 34 køretøjer passerede med for høj hastighed. Tre af bilisterne fik også et klip i kørekortet, og den hurtigste kørte 73 km/t.
På Strandvejen i Rønne blev der målt i en time. Ingen køretøjer blev målt til at køre for hurtigt.

 

 

 

Du vil måske også synes om

En dyr tur på knallert

POLITI: To 18-årige mænd, som kørte sammen på én knallert, blev onsdag aften standset af politiet i Rønne. De unge mænd fik hver en bøde på 1.000 kr. for at køre to på én knallert. Derudover fik passageren på knallerten yderligere en bøde på 1.500 kr. for ikke at have

Læs mere »

Politiet søger to brave mænd der udviste handlekraft

POLITI: Bornholms Politi vil meget gerne i kontakt med to mænd, som tirsdag 19. maj omkring kl. 11.00 hjalp en ældre mand ud af en rygende bil, der senere brød i brand på Rønnevej i Nylars. De to mænd udviste handlekraft og snarrådighed, og det lykkedes dem at frigøre manden

Læs mere »

Dyr telefonsnak i bilen

POLITI: Fire bilister fik tirsdag en bøde på 1.500 kr. samt et klip i kørekortet for at benytte håndholdt mobiltelefon under kørslen. Derudover skal de betale et bidrag på 1.000 kr. til Offerfonden. Det drejede sig om en 43-årig mand, en 31-årig kvinde, en 20-årig mand samt en 33-årig kvinde,

Læs mere »