ERHVERV: Martin Westh-Hansen bliver ny direktør for Svaneke Bryghus. Efter en grundig proces har bestyrelsen valgt at give stafetten videre til bryggeriets nuværende salgschef og konstituerede direktør, Martin Westh-Hansen, der har været en del af Svaneke Bryghus siden 2014.

Den nyudnævnte direktør for Svaneke Bryghus Martin Westh-Hansen kender bryggeriet som sin egen bukselomme. Han har gennem 11 år haft fingrene dybt nede i både salgsarbejde og bryggeriets daglige drift, og han har været en central figur i udviklingen af Svaneke Bryghus’ stærke markedsposition og grønne profil.
Bestyrelsesformand Daniel Barslund siger:
“Med Martin får vi en direktør, der både forstår markedet og maskinrummet. Han er vellidt, har et godt netværk og stor indsigt i ølbranchen, og så har han været en nøglespiller i bryggeriets rejse mod økologi og grønne omstilling. I bestyrelsen er vi derfor trygge ved at lade ham føre bryggeriet videre.”
Glæder sig
Martin Westh-Hansen glæder sig til sin nye rolle ved roret og til at sikre, at bryggeriet fortsat udvikler sig og fastholder sin position i markedet.
“Mit hjerte banker virkelig for Svaneke Bryghus. Selvom jeg har mange års erfaring i branchen, møder jeg rollen som direktør med stor ydmyghed. Vi har et stærkt team, et agilt bryggeri og en kultur, hvor vi aldrig gør tingene halvt,” fortæller Martin Westh-Hansen og fortsætter:
“Det er en ære at få lov at stå i spidsen for bryggeriet. Svaneke Bryghus hviler på et solidt fundament, der er opbygget gennem 25 år – og mit mål er at værne om det, samtidig med at vi udvikler os og griber de nye muligheder, der opstår.”
Blik for Bornholm
Samtidig styrker Svaneke Bryghus organisationen med en ny salgs- og marketingchef. Her er valget faldet på Malthe Mogensen, som netop er vendt hjem til Bornholm efter 10 år i den danske og internationale reklamebranche.
(Artiklen fortsættes under billedet)

“Med Malthe Mogensen får vi en rigtig god fyr, der værner om den bornholmske styrkeposition og forstår betydningen af det lokale ophav. Han kommer samtidig med stærke kompetencer inden for salg og marketing– og skal foruden salg og kundekontakt være med til at videreudvikle og strømline bryggeriets grafiske identitet og kommunikation,” fortæller Martin Westh-Hansen.
Den nye salgs- og marketingchef glæder sig også til at komme tættere på kunder og samarbejdspartnere, og bliver en vigtig medspiller i bryggeriets ambition om at styrke relationerne – både lokalt og nationalt.
Bæredygtighed
I Martin Westh-Hansens tid hos bryggeriet har Svaneke Bryghus gennemgået markante udviklinger – fra lanceringen af den første alkoholfrie øl i 2015 til omlægningen til 100 pct. økologisk produktion og den grønne omstilling.
“Jeg oplever ofte, at flere andre bryggerier skæver til Svaneke, når det gælder bæredygtighed. Det forpligter – og inspirerer. Jeg glæder mig til at fortsætte den rejse sammen med medarbejderne, bestyrelsen og vores mange samarbejdspartnere,” slutter Martin Westh-Hansen.