Så er kommunens organisation på plads

KOMMUNALT: Bornholms Regionskommunes organisation kommer fra 1. juni til at bestå af syv centre samt en stab under kommunaldirektøren. Hele det nye organisationsdiagram er nu på plads.

Direktionen har besluttet den nye organisation for Bornholms Regionskommune. Det sker efter, at et forslag har været behandlet i MED-systemet, der er et forum for samarbejde mellem ledelses- og medarbejderrepræsentanter.

Kommunens organisation har stort set været den samme siden 2014, imens den kommunale opgave har forandret sig væsentligt.
Formålene med organisationsændringerne er bl.a., at det skal være lettere at være borger i det kommunale system på Bornholm og at der skabes større sammenhæng i sagsbehandlingen.

Organisationsændringen vil gælde fra 1. juni 2024, omend der vil gå længere tid, før implementeringen af alle forandringerne vil være gennemført. På sigt er det ønsket, at borgerne vil opleve en større sammenhæng og enkelhed i sagsbehandlingen. Ligesom organisationsændringen skal skabe en mere effektiv og smidig organisation.

Kommunen vil fra 1. juni bestå af følgende syv centre

  • Børn og Læring
  • Trafik, Ejendomme og Drift
  • Job, Uddannelse, Unge og Digitalisering
  • Miljø, Plan og Kultur
  • Familie- og Voksenindsatser
  • Sundhed og Omsorg
  • Økonomi og Personale

– Og dertil en stab under kommunaldirektøren.

 

Seneste artikler

Fik du læst?