Mobilsnak i bilen: Bøde og klip i kortet

POLITI: Der er mange, der taler i såkaldt “håndholdt” mobiltelefon, mens de kører bil. Men politiet holder skarpt øje med synderne:

En 57-årig mand fra Østermarie blev torsdag således sigtet for at benytte håndholdt mobiltelefon under kørslen på Zahrtmannsvej i Rønne.

Han fik derfor en bøde på 1.500 kr. samt et klip i kørekortet. Derudover skal han betale 500 kr. til Offerfonden.

Du vil måske også synes om

For høj fart i Rønne, Gudhjem og Østerlars…

  POLITI: Bornholms Politi foretog mandag hastighedsmålinger med laser i Rønne, hvor 50 km/t er tilladt. Her blev fire bilister standset for at køre så hurtigt, at det udløste et klip i kørekortet. Den højeste hastighed blev målt til 74 km/t. Der blev også foretaget hastighedsmålinger med politiets ATK-bil, henholdsvis

Læs mere »

Åbnede bildør foran knallert

POLITI: Lørdag formiddag skete et færdselsuheld på Pingels Allé i Rønne, hvor en 61-årig bilist fra Rønne var kommet til at åbne en bildør foran en forbikørende knallert. Den 63-årige kvinde fra Rønne, som var fører af knallerten, ramte dermed bildøren og blev slynget af sin knallert. Ingen kom alvorligt

Læs mere »

Sommertid: Flere klager over høj musik

POLITI: Natten til lørdag blev spillet så høj musik fra legepladsen på Fælledvej i Hasle, og at det var til gene for de omkringboende. En patrulje kørte til stedet og fik slukket for musikken. Natten til søndag larmede  en gruppe unge mennesker ved legepladsen ved biblioteket på Pingels Allé i

Læs mere »