Fartkontrollen har travlt

 

Onsdag formiddag holdt ATK-bilen på Rønnevej i Lobbæk. 13 bilister kørte for stærkt, højeste hastighed blev målt til 82 km/t i en 60 km-zone. En bilist står til klip i kørekortet.
Senere på eftermiddagen holdt ATK-bilen på Søndre Landevej i Nylars. Her blev en bilist målt til at køre 97 km/t i en 80 km-zone.

Onsdag eftermiddag var der ligeledes færdselskontrol på Østbornholm. Fem bilister kørte så stærkt, at de fik klip i kørekortet. En knallert blev fundet konstruktivt ændret. En person blev sigtet for at køre knallert uden førerret til lille knallert, befordre passager og for ikke at efterkomme politiets anvisninger om at standse. En person blev sigtet for at blive befordret på knallert uden hjelm.

Du vil måske også synes om

Røg i køkkenet

  Tirsdag formiddag kom en anmeldelse om brand i en villa på Zahrtmannsvej i Rønne. Da politi og brandvæsen kom frem, kunne de konstatere, at der var tale om mindre røgudvikling fra et tændt komfur.

Læs mere »

Tasketyve på spil under Folkemødet

FOLKEMØDE: Politiet har de seneste dage fået flere anmeldelser om tyveri af tasker samt andre genstande på Folkemødet. Derudover er der blevet anmeldt et tilfælde af hærværk på en lastbil samt tyveri af værktøj fra en stand på Folkemødet.

Læs mere »

Dyr køretur for tre bilister

POLITI: Det blev en dyr køretur for tre bilister i går: En 76-årig kvinde fra Aakirkeby, en 65-årig og en 22-årig mand, begge fra Rønne, fik alle en bøde på 2.000 kr. og et klip i kørekortet for at køre ud for fuldt stop på Torneværksvej/Tværvej i Rønne. Derudover skal

Læs mere »