En hjertelig albue til de nye

Der blev givet albue, da borgmesteren tog imod nye danske statsborgere på rådhuset i går…

Borgmester Winni Grosbøll gav albue til de nye statsborgere på rådhuset i går. (Foto: BRK).

 

​Der blev givet albuer og skålet i æblecider, da borgmester Winni Grosbøll tog  imod 13 nye danske statsborgere fra så forskellige lande som Burma, Canada, Polen, Ukraine, Tyskland, Bosnien og Storbritanien ved kommunens første officielle grundlovsceremoni onsdag.

Ceremonien blev indledt med en tale om det danske demokrati, grundlovssikrede rettigheder og om, hvordan vi har et fælles ansvar for at passe på hinanden og det samfund, vi er en del af. De fleste af de nye statsborgere kender allerede både Danmark og Bornholm godt, da de har boet her i mange år – alligevel skal der lyde et velkommen og tillykke med statsborgerskabet.

 

Du vil måske også synes om

Politiet søger to brave mænd der udviste handlekraft

POLITI: Bornholms Politi vil meget gerne i kontakt med to mænd, som tirsdag 19. maj omkring kl. 11.00 hjalp en ældre mand ud af en rygende bil, der senere brød i brand på Rønnevej i Nylars. De to mænd udviste handlekraft og snarrådighed, og det lykkedes dem at frigøre manden

Læs mere »

Aabo bliver Bornholms første idrætscertificerede plejecenter 

ÆLDRE: Med motion og fysiske aktiviteter som en naturlig og integreret del af dagligdagen, har Plejecenter Aabo allerede konstateret, at beboerne tager mindre medicin og trives bedre.  Torsdag 25. juni bliver Plejecenter Aabo i Aakirkeby officielt idrætscertificeret som det første på Bornholm. Dermed får plejecenteret bevis på, at deres arbejde

Læs mere »

Tre bornholmere fejrer tilsammen 125 års jubilæum

MENNESKER: Det er ikke hver dag, at en virksomhed kan fejre medarbejdere med tilsammen 125 års anciennitet. Men det kan Bygma Rønne i slutningen af juni og starten af juli, hvor tre af virksomhedens erfarne profiler har jubilæum.   Sælger Kenneth Nielsen kan fejre 45-års jubilæum tirsdag 23. juni, mens

Læs mere »