DAT gav passagererne en hjælpende hånd

Flyselskabet kontaktede Molslinjen, der straks indgik et samarbejde om flere busser til strandede flypassagerere. Der var ikke buskapacitet til alle, men mange fik plads i de ekstra busser og kom videre til København.

DAT – skaffede ekstrabusser i samarbejde med Molslinjen

 

130 flypassagerers kom ikke afsted med fly fra Rønne lørdag – og søndag var dette tal hele 700 pssagerere. I den situation tog flyselskabet DAT (Danish Air Transport), der betjener ruten til og fra Rønne, kontakt til Molslinjen (Bornholmslinjen) og spurgte, om der var mulighed for at få sat flere Kombardo-busser ind til de strandede flypassagerer:

“Og der vil jeg godt rette en tak til Molslinjen for deres samarbejdevilje, så vi  – så hurtigt, vi kunne –  fik indsat ekstra busser, så vore passagerer kunne komme videre via Sverige til København”, fortæller kommerciel direktør i DAT, Robert Rungholm.

Ekstra regning til DAT

Han er glad for, at flyselskabet på denne måde kunne hjælpe en del af deres passagerere videre, når de nu ikke kunne blive fløjet over Østersøen på grund af arbejdsnedlæggelsen i lufthavnen i Rønne blandt sikkerhedspersonalet:

” Vi har desværre ikke kunnet hjælpe alle. Vi gjorde i samarbejde med Molslinjen så meget, vi kunne: Men dels er vi jo ikke rigtigt gearet til at være rejsebureau i en sådan nødsituation, dels er der desværre grænser for, hvor mange busser, vi kunne nå at skaffe”, siger Robert Rungholm, der oplyser, at selskabet gerne betaler den ekstra regning for de ekstra busser for at give passagererne den bedst mulige service i denne ekstraordinære situation.

Politiaktion i lufthavnen?

Lige nu holder luftfarselskab og Trafikstyrelse samt mandagens flypassagerer vejret: Der er etableret en nødplan, så flyene kan komme afsted, men det et uvist, om det strejkende personale vil lave endnu en aktion for at forhindre det. I givet fald vil politiet blive tilkaldt, forlyder det.

 

 

 

Fik du læst?