HANDEL: I denne uge gæster Dansk Erhverv og firmaet Let’s go live Bornholm, hvor de i samarbejde med Business Center Bornholm vil uddanne lokale detailbutikker og producenter i “Liveshopping.”
Arrangementet om “Liveshopping” sker i forbindelse med et af Dansk Erhvervs paneldebatter på Folkemødet, hvor der sættes fokus på butikkernes digitale muligheder i kampen om kunderne. Det sker i en tid, hvor butikkerne i de mindre byer kan have svært ved at tiltrække og fastholde kunderne.
(Artiklen fortsættes under billedet)
På Workshoppen får deltagerne både teoretisk viden og praktisk erfaring med at planlægge og gennemføre Liveshopping-sessioner. De lærer alt fra valg af udstyr over at blive en god vært til markedsføring og opbygning af et engagerende program med gamification og konkurrencer. Alt sammen skræddersyet til at hjælpe med at øge salget gennem Liveshopping.
Stort potentiale
Erhvervschef i Business Center Bornholm Christa Lodahl siger:
“Jeg synes, at der er stort potentiale i live shopping for de bornholmske detailbutikker og producenter, som med live shopping kan åbne butikken eller værkstedet og produktionen op for hele verden. Fordelen med live shopping er, at det kan tilrettelægges på nogle andre tidspunkter og i perioder, hvor der eksempelvis er færre gæster på Bornholm og mindre travlhed i de fysiske butikker. De bornholmske butikker er gode til værtskab og skabe kemi med deres kunder, det er jeg sikker på de også vil kunne via live shopping.
Nye kunder
Fagchef i Dansk Erhverv, Carsten Rose:
“Det er vigtigt at støtte op om den her slags initiativer. Dansk Erhverv er organisation for hele Danmark og vi skal sikre et godt erhvervsliv i hele Danmark. Her kan live shopping være en måde at både nå nye kunder og fastholde kontakten til ens kunder.”
Workshoppen finder sted onsdag 22. maj kl. 8.30 til 13 på Møbelfabrikken i Nexø.