Bornholmerne samlede 47.500 kr. ind til Red Barnet

Fint resultat trods Corona og kontaktløs indsamling – på landsplan blev indsamlet 7,4 mio. kr.
52 frivillige deltog i indsamlingen for Red Barnet.  (Arkivfoto: Red Barnet)

 

Søndag 6. september 2020 holdt Red Barnet Landsindsamling til fordel for udsatte børn og familier på verdensplan, som har været særligt hårdt ramt af den globale Corona-pandemi.

På landsplan indsamlede omtrent 6.000 frivillige ca. 7,4 mio. kr. til Red Barnet.

Heraf bidrog bornholmske husstande med ca. 47.500,00 kr., som på grund af den globale Corona-pandemi var kontantløs. Resultatet blev tilvejebragt af 52 frivillige, som alle var udstyret med papskilte med MobilePay-nummer og QR-kode fremfor de traditionelle indsamlingsbøtter.  Det skal for god ordens skyld bemærkes, at samtlige indsamlere også var blevet udstyret med håndsprit.

Resultatet var mindre end sidste år, hvor 61 indsamlere indsamlede knap 66.000,00 kr.

 

Tak fra formanden

Nedgangen af det indsamlede beløb i forhold til sidste år var forventet under hensyn til de nuværende omstændigheder og de forholdsregler, som Red Barnet foretog ved årets indsamling.

“Vi vil i forlængelse af ovenstående gerne rette en tak til indsamlerne og de husstande, som tog imod dem”, siger formanden for Red Barnet på Bornholm, Martin Jensen.

 

Du vil måske også synes om

Røg i køkkenet

  Tirsdag formiddag kom en anmeldelse om brand i en villa på Zahrtmannsvej i Rønne. Da politi og brandvæsen kom frem, kunne de konstatere, at der var tale om mindre røgudvikling fra et tændt komfur.

Læs mere »

Cirkusbygningen i Sandvig indgår sponsoraftale med OK

STØTTE:  En ny sponsoraftale med energiselskabet OK gør det muligt at støtte Cirkusbygningen i Sandvig hver gang bilen tankes eller lades på farten, eller når du bruger strøm i hjemmet – helt uden at det koster ekstra Foreningen Cirkusbygningen i Sandvig har indgået en ny sponsoraftale med energiselskabet OK. Aftalen

Læs mere »

Sprit- og narkokørsel i Allinge

POLITI: Fredag aften  blev en 50-årig mand fra Jylland standset i bil i Allinge og sigtet for kørsel under påvirkning af euforiserende stoffer, da en narkotest viste, at han var påvirket af cannabis. En 62-årig kvinde fra Østermarie, som førte en personbil, blev senere standset af politiet uden for Allinge,

Læs mere »