Bornholm vil ha’ danske og tyske turister til øen om vinteren

TURISME: “Vinterøen Bornholm – samme ø, nye eventyr.” Med dette budskab er Destination Bornholm klar til at tiltrække danskere og tyskere til øen i november og december.

Bornholm – også godt feriested om vinteren

Med budskabet “Vinterøen Bornholm – samme ø, nye eventyr” er Destination Bornholm klar til at tiltrække danskere og tyskere til øen i november og december.

Målrettede kampagner, helt nye vinteroplevelser og en stadig mere vinteråben ø, skal bane vejen for flere gæster og dermed større omsætning om vinteren. Til glæde og gavn for hele Bornholm.

Kortere dage
Vinteren på Bornholm byder på nogle helt andre og unikke oplevelser end resten af året. Når roen sænker sig og dagene bliver kortere, er der mulighed for at opleve, smage og udforske øen i et helt andet tempo. Dette ved bornholmerne, som gerne deler gerne øen med gæster fra ind- og udland.

Fantastiske oplevelser
Destination Bornholm lancerer derfor, fra kommende weekend og ugerne frem, kampagner i både Danmark og Tyskland, for at tiltrække gæster i november og december. De bornholmske turismeaktører har lagt sig i selen for at tilbyde vintergæsterne nogle fantastiske oplevelser og mange holder åbent helt til jul.

Par og mindre grupper

I den danske kampagne har Destination Bornholm, i tæt samarbejde med Bornholmslinjen og Øresundsbroen, markedsføringen primært rettet mod par og mindre grupper fra København og Nordsjælland. En central del bliver online artikler i Egmonts medier:  Gastro, med anbefalinger af vinteråbne spisesteder, Alt for Damerne, som giver et bud på 48 timer på øen samt Euroman, hvor Magnus Cort giver tips til de bedste cykeloplevelser på Bornholm.

I begyndelsen af november er øen synlig på flere outdoorplaceringer, heriblandt et såkaldt “skyview” banner på Rådshuspladsen samt mobile storskærme i hovedstadsområdet.

Reklamerer i Berlin
Den tyske kampagne er målrettet Berlin med både print- og online annoncering i Berliner Tagesspiegel, Berliner Morgenpost og Funke Medien. Derudover bliver tyskerne præsenteret for Bornholm via display annoncering samt på YouTube og øvrige SoMe kanaler.

Et sejt træk
Markedsføring af Bornholm som vinterdestination er et langt sejt træk, som kun kan lade sig gøre, når øen står sammen. Destination Bornholm takker alle, der holder ved og alle nye, der byder ind, og minder i denne sammenhæng også gerne minde om vigtigheden i at opdatere åbningstider og informationer. På den måde går ingen vintergæster forgæves, men finder frem til dem, der holder åbent.

Styrker Bornholm
Flere turister om vinteren styrker hele det bornholmske samfund. Flere gæster betyder større omsætning overalt på øen, og det har en positiv effekt på det bornholmske arbejdsmarked og skaber over tid flere jobs. I dag beskæftiger Bornholms turisme 3.500 årsværk og med gæster det meste af året, er der potentiale for endnu flere og længere ansættelser. At gæsternes besøg fordeles udover hele året, tapper endvidere ind i Destination Bornholms vision om en mere bæredygtig turisme.

Seneste artikler

Fik du læst?

Pinsens gudstjenester

Gudstjenester på Bornholm søndag 19. og mandag 20. maj. Aa Kirke 10.30 : Familiegudstjeneste ved sognepræst Louise Christina Howard. Skt. Peders Kirke 09.00: Pinsedagsgudstjeneste ved

Læs mere »