Bornholm på charmeoffensiv ved OL i Paris

TURISME: Når det går løs ved De Olympiske Lege om 1 måned, får de mange gæster mulighed for lidt bornholmsk forkælelse. Destination Bornholm er udvalgt som en af seks destinationer, der sammen med VisitDenmark bliver en del af Danmarkspavillonen under OL i Paris.

Bornholm er merd til OLi Paris.

 

Bornholm får en sjælden og unik mulighed for international synlighed ved dette års OL i Paris. I hele 17 dage kan besøgende fra hele verden opleve Danmarkspavillonen ved Maison du Danemark, centralt beliggende i hjertet af Paris. Pavillonen præsenterer Danmarks “Everyday Wonders”, hvor en særlig udstilling fra 26. juli til 11. august sætter fokus på det gode liv.

Repræsenterer Danmark
Bornholm er blandt de seks danske destinationer, Visit Denmark har udvalgt til at repræsentere vores land under en af verdens største sportsbegivenheder. De øvrige er Destination Vadehavskysten, Wonderful Copenhagen, Destination Fyn, Destination Sjælland samt Destination Trekantsområdet.

Danmarkspavillonen er en oplagt platform til branding. Her vil Destination Bornholm blive fremhævet og synliggjort for op til 75.000 internationale gæster og et bredt spektrum af journalister og virksomhedsdelegationer.

Forventet presseomtale for Danmarkspavillonen overstiger 20 millioner euro, og der åbnes muligheder for at etablere samarbejdsaftaler med franske turoperatører. Med sig bringer Bornholm bl.a. smukke videobilleder og lidt bornholmske lækkerier til den søde tand.

Karameller til besøgende
Åbningen af Danmarks Pavillonen sker allerede dagen før den officielle OL åbningsceremoni. Til åbningsarrangementet uddeles goodiebags med produkter fra Danmark til de deltagende gæster. Karamel Kompagniets populære slentrebarer er Bornholms bidrag til goodiebaggen.

Destination Bornholm er naturligvis meget glade for denne mulighed for at markedsføre Bornholm og ser flere perspektiver i tilstedeværelsen på både kort og lang bane. Projektansvarlig marketing og erhverv Kristina Lindberg udtaler:

”Det er en interessant mulighed at markedsføre Bornholm under OL i Paris. Det er bestemt ikke en chance vi får hver dag og der går minimum 12 år, før OL igen kan afholdes i Europa. Vi har via Danmarks Pavillonen under OL i Paris, mulighed for at markedsføre Bornholm for et unikt publikum, bl.a. vil vi også fokusere på erhvervsturisme, der er et af vores strategiske fokusområder, også i den nuværende turismestrategi.”

Glæder sig
Kristina Lindberg er til stede i Paris ved åbningsarrangementet og glæder sig over, at den fantastiske begivenhed ikke blot åbner journalisters og franskmændenes øjne for Bornholm som turistdestination, men også de mange millioner af internationale gæster, som vil besøge Paris under OL.

Seneste artikler

Fik du læst?